وبلاگ رسمی صادق قدمی

آخرین مطالب

۱۲ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

ssd hard

سه راه مؤثر برای حفاظت و افزایش طول عمر هاردهای جامد (SSD)

بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده‌ی هاردهای مکانیکی تمرکز اصلی خود را بر روی تولید هاردهای جامد گذاشته‌اند، هاردهایی که کوچک‌تر و سریع‌تر بوده و هیچ قطعه‌ی متحرک و مکانیکی را در خود ندارد. شاید مورد آخر را بتوان یکی از مهم‌ترین نکات قوت هاردهای جامد دانست چرا که از ایجاد بسیاری از مشکلات مختلف، جلوگیری خواهد کرد. اما هاردهای جامد نیز مشکلات خاص خود را دارند که اگر به آنها توجه نشود، شاید بعدها مشکلات بیشتری را به همراه داشته باشد.

حال می‌خواهیم سه راه مؤثر که می‌‌تواند عملکرد بهتر و طول عمر بیشتر هارد جامد شم را تضمین نماید، بیان نماییم:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۴ ، ۱۱:۲۶
sadegh ghadami

آگهی‌افزارها دشمن جدید گوشی هوشمند

ایران در صدر کشورهای مبتلا به آگهی‌افزارها

گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها هدف‌های جدید تهدیدات ویروسی و بدافزارها هستند.

آگهی‌افزارها نوع جدیدی از بدافزار هستند که در موارد متعدد پس از آلوده شدن سیستم به آنها، امکان پاک‌سازی دستگاه مربوطه غیرممکن خواهد بود و بر اساس تحلیل‌های صورت گرفته، یکی از کشورهایی که بیشترین تعداد این بدافزار در آن شناخته شده، ایران است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۴ ، ۱۴:۱۲
sadegh ghadami

لپ تاپ

سال 2015 را می‌توان سالی پُربار برای صنعت لپتاپ‌ها در نظر گرفت، سالی که در آن شاهد معرفی و عرضه‌ی لپتاپ‌هایی با طراحی‌های فوق‌العاده زیبا در کنار امکانات و ویژگی‌های بسیار زیاد بودیم. در مورد سخت‌افزار نیز سرانجام با معرفی نسل ششم سری پردازنده‌های Core اینتل با معماری Skylake، جان تازه‌ای به لپتاپ‌ها بخشیده شد و قدرت آنها به شکل قابل توجهی خصوصا قدرت گرافیک‌های مجتمع (IGP)، افزایش پیدا کرد. حال قصد داریم نگاهی به این لپتاپ‌ها داشته و بهترین آنها را معرفی نماییم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۴ ، ۱۱:۳۲
sadegh ghadami

یکی از مهم ترین مزیت های مجازی سازی که سازمان ها را به استفاده از آن ترغیب می کند، یکپارچه سازی سرورها است. سازمان ها می توانند با استفاده از فرآیند یکپارچه سازی سرورها، بار کاری چندین سرور فیزیکی را روی یک سرور پرقدرت انتقال دهند، به این ترتیب که بارکاری هر سرور روی یک ماشین مجازی مجزا ریخته می شود. این کار باعث افزایش میزان استفاده از سرور و(ROI Return On Investment) می شود، که بسیار مهم است، زیرا سرورهای پرقدرت و چند هسته ای که در حال حاضر در بازار ارائه می شوند، به طور معمول کمتر از توان واقعی خود مورد بهره برداری قرار می گیرند.

استفاده در سرورهای آزمایشی و سرورهای مرحله گذر

یکی دیگر از کاربردهای معمول برای مجازی سازی، استفاده از آن برای سرورهای آزمایشی است. همچنین می توانید از مجازی سازی برای سرورهای مرحله گذر استفاده کنید که معمولاً برای بررسی تغییرات در برنامه ها و آزمایش سیستم ها قبل از اعمال آن ها در محیط واقعی، استفاده می شوند. به دلیل ناشناخته بودن منافع ناشی از مجازی سازی، بسیاری از سازمان هایی که از SQL Server استفاده می کنند، به سختی حاضر می شوند تا سرورهای پایگاه داده را در محیط مجازی استفاده کنند.

پیشرفت تکنیک های مجازی سازی

در گذشته نکته منفی در استفاده از مجازی سازی کاهش کارایی سیستم بوده است. نگرانی بسیاری از سازمان ها این مسئله بود که اجرای پایگاه داده SQL Server روی ماشین مجازی ممکن است کارایی را تا جایی کاهش دهد که نیازهای کاربران آن ها برآورده نشود. اما این امر زمانی تحقق پیدا می کرد که مجازی سازی در آغاز راه بود. محصولات نسل دوم مجازی سازی که بر اساس فناوری Hypervisor ارائه می شوند نظیر Microsoft Hyper-V و VM Ware ESXI Server به صورت موفقیت آمیز در بسیاری از سایت های عملیاتی مورد استفاده قرار گرفته و محیط مجازی روی آن ها پیاده سازی شده است.

استفاده کامل از پتانسیل سخت افزار، افزایش انعطاف پذیری و احیای سریع سرور

یکپارچه سازی سرورها، شرکت ها را قادر می سازد تا از مزیت های این پتانسیل بدون استفاده، بهره برداری کنند. همچنین این فرآیند، مدیریت سیستم ها را از طریق کم کردن تعداد سرورهایی که باید مدیریت شوند، بهبود می بخشد. از آنجا که مجازی سازی سیستم عامل سرور را به صورت انتزاعی و مستقل از سخت افزار لایه زیرین فراهم می کند، در نتیجه انعطاف پذیری سیستم در فرآیندهای تهیه Backup یا احیای سیستم افزایش می یابد. به عنوان مثال، در صورت بروز مشکلات سخت افزاری برای سرور SQL Server، به این معنا است که شما به یک سیستم ثانویه برای تهیه نسخه پشتیبان نیاز دارید. بعضی از سازمان ها از فرآیند کلاسترینگ برای مقابله با مشکلات احتمالی در سطح سخت افزار استفاده می کنند، اما رفع خطا به این روش تنها برای مهم ترین سرورهای سازمان امکان پذیر است. در مورد بیشتر سرورها، رفع خطای سخت افزاری به معنای جایگزین کردن آن سرور است، به این ترتیب که از سیستم اصلی یک Image تهیه کرده و آخرین نسخه پشتیبان تهیه شده روی سرور جایگزین باز گردانیده می شود و می دانیم که این کار در خوشبینانه ترین حالت به چندین ساعت زمان نیاز دارد.

فناوری های مجازی سازی می توانند با استفاده از کپی ماشین مجازی و انتقال سریع آن روی یک سرور دیگر، فرآیند احیای سرور را چندین برابر سریع تر کنند، فرآیندی که به جای چند ساعت، در عرض چند ثانیه انجام می شود. علاوه براین، چنین انتقال سریع و زنده ای (که در Windows Server 2008 R2 قابل انجام است) ، کسب وکارها را قادر می سازد تا سناریوی زمان غیرفعال بودن سرویس های خود را از قبل مشخص کرده و کارها را به صورت برنامه ریزی شده انجام دهند، به نحوی که فرآیند ارائه خدمات به کاربر نهایی بدون وقفه یا با کمترین وقفه صورت پذیرد.

تصورات اشتباه

به علاوه بسیاری از متخصصان به اشتباه تصور می کنند که مایکروسافت از سرورهای SQL Server که در محیط مجازی اجرا شده باشد، پشتیبانی نمی کند. این مسئله در زمان استفاده از SQL Server 2005 و ابزارهای مجازی نسل قبل نظیر Virtual Server 2005 درست بوده، اما همه چیز با ارائه پلتفرم مجازی سازی Hyper-V و SQL Server 2008 به نفع تکنیکهای جدید مجازی سازی تغییرکرده است.

مایکروسافت از پایگاه داده SQL Server که روی Hyper-V، ESX Server یا بقیه پلتفرم های مجازی سازی دارای تأییدنامه SVVP (Microsoft Server Virtualization Validation Program) اجراشود، پشتیبانی می کند.Your Adsense Code

بهینه سازی سرعت I/O در ماشین های مجازی

مهم ترین نگرانی در اجرای سرور پایگاه داده روی ماشین های مجازی، به کارایی این گونه ماشین ها مربوط است. نقطه ضعف و عامل اصلی کاهش کارایی در بیشتر سرورهای پایگاه داده، به سرعت I/O مربوط می شود، نه سرعت پردازش. این مسئله به ویژه زمانی که SQL Server روی ماشین مجازی اجرا شود، به خوبی مشهود است. رعایت چند نکته برای بهبود کارایی I/O یکی از مهم ترین فاکتورها برای تنظیم بهینه SQL Server در ماشین های مجازی است. یکی از نکات کلیدی، انتخاب نوع مناسب هارد دیسک مجازی یا( VHD (Virtual Hard Disk در نصب نرم افزارهای کاربردی مختلف می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۴ ، ۱۰:۱۴
sadegh ghadami

رزولوشن یا به عبارت دیگر دقت یک صفحه نمایش را طبق استانداردهای مختلفی بیان می‌کنند. همین تنوع در تعریف رزولوشن است که باعث پیچیدگی موضوع و سردرگمی مشتریان می‌شود. شاید بتوان رزولوشن یک نمایشگر خاص را به بیش از 10 شیوه‌ی مختلف بیان کرد که هر یک کاربردی خاص دارند. در ادامه‌ی مطلب می‌خواهیم با این استانداردها و کاربردشان آشنا شویم.

در مورد خرید مانیتور یا تلویزیون نکات زیادی وجود دارد که باید به آن توجه کنید. مثلاً اینکه یک مانیتور HD است یا تنها HD Ready است؟ کنتراست، روشنایی، تطابق رنگ با استاندارد، زمان تأخیر و بسیاری مسائل دیگر، اما در این مقاله تنها موضوع مورد بحث، رزولوشن تصویر است. می‌خواهیم بدانیم معنی اعداد و ارقامی که به شیوه‌های مختلف رزولوشن یک نمایشگر را بیان می‌کنند، چیست؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آذر ۹۴ ، ۰۸:۳۰
sadegh ghadami

دبیر شورای عالی فضای مجازی از رفع محدودیت سرویس تماس تصویری اینترنت موبایل ظرف ۶ ماه آینده خبر داد و گفت: آیین نامه اینترنت پاک نیز تدوین می شود.

ابوالحسن فیروزآبادی امروز در حاشیه مراسم افتتاح بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی الکامپ در جمع خبرنگاران گفت: منتظر تدوین پیوست فرهنگی فضای مجازی برای ارائه به شورای عالی فضای مجازی هستیم و در صورت تصویب این پیوست، موضوع تماس تصویری نیز حل خواهد شد. پیش بینی می شود ظرف ۶ ماه آینده، موضوع ممنوعیت تماس تصویری مرتفع شود.

وی با اشاره به موضوع نظارت بر شبکه های اجتماعی نیز گفت: بعضی از موضوعات شبکه های اجتماعی مربوط به کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است و چنانچه نیاز باشد، ما در این زمینه ورود می کنیم و حتی ممکن است پیشنهاداتی را نیز به کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ ارائه دهیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه موضوع اینترنت پاک و ایمن در کارگروه های شورای عالی فضای مجازی مطرح و آئین نامه آن در حال تدوین است، افزود: تدوین این آئین نامه می تواند در موضوع شبکه های اجتماعی و ساماندهی این فضا نیز تاثیرگذار باشد.

فیروزآبادی در مورد انحلال شوراهای موازی با شوراهای عالی فضای مجازی مطابق با دستور مقام معظم رهبری نیز گفت: انحلال شوراهای موازی شورای فضای مجازی عملاً صورت گرفته است و شوراهای عالی افتا، شورای عالی انفورماتیک و شورای عالی اطلاع رسانی مدت زمان طولانی است که جلسه ای نیز نداشته اند.

وی ادامه داد: در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی در این زمینه گزارش کاری به اعضاء ارائه داده ایم و همچنین موضوع تصمیم گیری مربوط به شورای عالی فناوری اطلاعات را به جلسه آینده این شورا موکول کرده ایم تا دولت نظرات خود را در این زمینه نیز ارائه دهد و پس از آن تصمیم گیری نهایی در مورد انحلال شورای عالی فناوری اطلاعات خواهیم داشت.

 

منبع: مهر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۴ ، ۱۱:۱۸
sadegh ghadami

5 راه  بهبود عمر باتری گوشی اندروید

خواه شارژ گوشی شما  کل روز دوام داشته باشد یا ساعت 3 تمام شود ، مگر اینکه شما دوباره آن را شارژ کنید شما نمی توانید عمر باتری زیادی داشته باشید. وقتی شارژهای قابل حمل و باتری های یدکی (تعداد کمی از گوشی ها ساپورت می کنند) می تواند کمک کند ، آسان ترین راه دوام بیشتر از  طریق نرم افزار هست.اینجا 5 راه ساده برای طولانی تر شدن شارژ گوشی تان ارئه می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۴ ، ۱۱:۰۳
sadegh ghadami
شرکت مایکروسافت به‌طور رسمی عرضه نرم‌افزار PowerApps را آغاز کرده تا بدین‌ترتیب گزینه جدیدی به‌منظور تولید و به‌اشتراک‌گذاشتن برنامه‌هایی با هدف ارتباط با پایگاه‌های داده‌ای و سرویس‌های ابری در شرکت‌های مختلف، فراهم شود. این در حالی است که برای تولید برنامه‌های اینچنینی از طریق ابزار یادشده، هیچ نیازی به دانش برنامه‌نویسی نیست.
این برنامه‌ به‌گونه‌ای طراحی شده تا تجربه‌ای مانند برنامه‌های مایکروسافت آفیس (نظیر وُرد یا اکسل) برای کاربر تداعی شود. در قالب این برنامه و با بهره‌گیری از قابلیت‌هایی مانند کلیک، کشیدن و رها کردن و تایپ کردن می‌توانید بهترین استفاده ممکن را از رابط کاربری گرافیکی موجود در جهت تولید برنامه‌های جدید، به‌کار ببندید.
بیل استپلس، معاون ارشد پلتفرم نرم‌افزاری مایکروسافت در حاشیه کنفرانس برگزار شده به‌منظور عرضه این محصول گفت:
"برنامه‌هایی که قیمت بالایی دارند، نظیر نمونه‌های مورد استفاده در برگزاری نظرسنجی‌های درون شرکتی و یا حتی فرم‌های ثبت‌نامی که از طریق ایمیل یا مستندات کتبی جمع‌آوری می‌کردید حالا می‌توانند در قالب تجربه ارائه شده در این برنامه، در هر زمان و مکانی مورد استفاده قرارگیرند."
عرضه رسمی برنامه PowerApps در حالی انجام می‌گیرد که چندماه پیش، مایکروسافت، درخواست جذب متخصص در خصوص تولید محصولی جدید را ارائه کرده بود. 
این نرم‌افزار در دسته پلتفرم‌های‌ نرم‌افزاری با هدف ارائه سرویس یا همان (aPaaS) قرار می‌گیرد و کاربران می‌توانند از این ابزار به‌منظور تولید برنامه‌ مورد نظر برای سیستم‌عامل اندروید، iOS و یا سیستم تحت وب، بهره ببرند. هزینه‌های سرویس بر اساس گواهی‌های کاربری و نه برپایه تعداد و یا حجم اطلاعات، بنا نهاده شده‌اند و برنامه یادشده در سه سطح رایگان، استاندارد و اینترپرایز، عرضه خواهد شد. به‌اشتراک گذاشتن برنامه با همکاران و افراد حاضر در شرکت نیز روندی مشابه با به اشتراک گذاشتن فایل در سرویس‌هایی مانند وان‌درایو دارد و تنها کافی است در داخل برنامه، ایمیل طرف مقابل را وارد کنید. لازم به ذکر است که در قالب نسخه پیش‌نمایش، هیچ محدودیتی در تعداد برنامه‌های تولیدی و تعداد به اشتراک‌گذاری آن‌ها (در قالب طرحی رایگان) وجود ندارد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آذر ۹۴ ، ۰۹:۲۰
sadegh ghadami

How to Lock Down Google Drive Files

چگونه فایل ها را در گوگل درایوقفل نماییم

گوگل یک ویژگی  امنیتی قدرتمند و خصوصی به گوگل درایو اضافه نمود. مالکین فایل حالا می توانند از کپی کردن و پرینت کردن و دانلود  هر سند ، صفحه گسترده یا ارائه ای جلوگیری کنند.

برای فعال سازی این ویژگی ، که گوگل  آن را " Information Rights Management " (مدیریت حقوق اطلاعات) می نامد.،  شما نیاز به مرورگر وب دارید. این ویژگی  را نمی توان با اپلیکیشن موبایل گوگل فعال کرد.

چگونه Information Rights Management را در گوگل درایو روشن کنیم.

1-     یک سند ارائه یا صفحه گسترده در گوگل درایو باز یا ایجاد کنید.

2-     در گوشه بالایی سمت راست صفحه دکمه share را کلیک کنید .

3-      دکمه  advanced در پایین گوشه راست جعبه گفتگوی pop-up را که باز می شودکلیک کنید.

 

4-     گزینه  "Disable options to download, print, and copy for commenters and viewers". را تیک بزنید.

5-     دکمه  save changes را کلیک نمایید.

6-      بر روی done   را کلیک نمایید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آذر ۹۴ ، ۰۹:۰۶
sadegh ghadami

روز به روز بر کاربران موبایل افزوده می‌شود و درآمد حاصل از تبلیغات در اپلیکیشن‌ها نیز رشد می‌کند. گوگل در جدیدترین اقدام خود، امکان اجرای یک اپلیکیشن کامل را به عنوان تبلیغ در اپلیکیشن‌ها دیگر میسر کرده است.

گوگل از امروز این امکان را در اختیار تبلیغ‌کنندگان قرار می دهد تا یک نسخه‌ی آزمایشی ۶۰ ثانیه‌ای از اپلیکیشن خود را بصورت مستقیم در بخش تبلیغات موبایل قرار دهند.

اما اگر قرار باشد یک اپلیکیشن کامل در بخش تبلیغات قرار گیرد کاربران باید حجم زیادی را دانلود کرده و در موبایل خود ذخیره کنند و از این بابت این روش منطقی به نظر نمی‌رسد. پس چاره‌ی کار چیست؟ اپلیکیشن‌هایی که در سیستم تبلیغاتِ جدید گوگل قرار گرفته‌اند همچون بازی‌های PlayStation Now بر روی سرورهای ابری اجرا می‌شوند و کاربر تنها آن‌ها را بر روی موبایل خود استریم می‌کند. به این ترتیب نیازی به دانلود یا نصب اپلیکیشن نیست و کاربر به راحتی می‌تواند اپلیکیشن تبلیغ شده را درون یک اپلیکیشن دیگر آزمایش کند.

گوگل می‌گوید استریم کردن اپلیکیشن‌ها به کاربران کمک می‌کند تا از نصب چندین اپلیکیشنی که نیازی به آن‌ها ندارند نیز جلوگیری کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آذر ۹۴ ، ۰۹:۴۰
sadegh ghadami