وبلاگ رسمی صادق قدمی

سه شنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۱۸ ق.ظ

۰

دبیر شورای عالی فضای مجازی از رفع محدودیت سرویس تماس تصویری اینترنت موبایل ظرف ۶ ماه آینده خبر داد و گفت: آیین نامه اینترنت پاک نیز تدوین می شود.

ابوالحسن فیروزآبادی امروز در حاشیه مراسم افتتاح بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی الکامپ در جمع خبرنگاران گفت: منتظر تدوین پیوست فرهنگی فضای مجازی برای ارائه به شورای عالی فضای مجازی هستیم و در صورت تصویب این پیوست، موضوع تماس تصویری نیز حل خواهد شد. پیش بینی می شود ظرف ۶ ماه آینده، موضوع ممنوعیت تماس تصویری مرتفع شود.

وی با اشاره به موضوع نظارت بر شبکه های اجتماعی نیز گفت: بعضی از موضوعات شبکه های اجتماعی مربوط به کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است و چنانچه نیاز باشد، ما در این زمینه ورود می کنیم و حتی ممکن است پیشنهاداتی را نیز به کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ ارائه دهیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه موضوع اینترنت پاک و ایمن در کارگروه های شورای عالی فضای مجازی مطرح و آئین نامه آن در حال تدوین است، افزود: تدوین این آئین نامه می تواند در موضوع شبکه های اجتماعی و ساماندهی این فضا نیز تاثیرگذار باشد.

فیروزآبادی در مورد انحلال شوراهای موازی با شوراهای عالی فضای مجازی مطابق با دستور مقام معظم رهبری نیز گفت: انحلال شوراهای موازی شورای فضای مجازی عملاً صورت گرفته است و شوراهای عالی افتا، شورای عالی انفورماتیک و شورای عالی اطلاع رسانی مدت زمان طولانی است که جلسه ای نیز نداشته اند.

وی ادامه داد: در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی در این زمینه گزارش کاری به اعضاء ارائه داده ایم و همچنین موضوع تصمیم گیری مربوط به شورای عالی فناوری اطلاعات را به جلسه آینده این شورا موکول کرده ایم تا دولت نظرات خود را در این زمینه نیز ارائه دهد و پس از آن تصمیم گیری نهایی در مورد انحلال شورای عالی فناوری اطلاعات خواهیم داشت.

 

منبع: مهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۲۴
sadegh ghadami

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی