وبلاگ رسمی صادق قدمی

آخرین مطالب

۱۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

مشترکان تلفن همراه با استفاده از سامانه پیامکی 800 یا شماره‌گیری #800* می‌توانند از انواع خدمات ارزش افزوده فعال بر روی سیم‌کارت خود و روش غیر فعال‌سازی آن آگاه شوند و درصورت عدم تمایل به دریافت پیامک‌های تبلیغاتی، بازی و سرگرمی، مسابقه و ارسال اطلاعات و اخبار می‌توانند این خدمات را غیرفعال کنند.


صادق عباسی شاهکوه در این باره گفت: با توجه به افزایش خدمات ارزش افزوده پیامکی در حوزه‌های مختلف و نارضایتی اعلام شده از سوی مردم به رگولاتوری و به منظور حفظ حقوق مشترکان، با الزام رگولاتوری، روش‌های ارائه این خدمات از سوی اپراتورها تغییر کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وی با اشاره به اعلام نارضایتی مردم از عدم اطلاع‌رسانی شفاف در مورد پیامک‌ها افزود: از این پس روش فعال‌سازی و غیر فعال‌سازی خدمات پیامکی از سوی تمامی اپراتورهای تلفن همراه یکسان شده و مشترکان تلفن همراه با استفاده از سامانه پیامکی 800 یا شماره‌گیری #800* می‌توانند از انواع خدمات ارزش افزوده فعال بر روی سیم‌کارت خود و روش غیر فعال‌سازی آن آگاه شوند و درصورت عدم تمایل به دریافت پیامک‌های تبلیغاتی، بازی و سرگرمی، مسابقه و ارسال اطلاعات و اخبار می‌توانند این خدمات را غیرفعال کنند.

عباسی شاهکوه اظهار کرد: در صورت فعال‌سازی خدمات ارزش افزوده محتوائی پیامکی از سوی مشترکان، اپراتورها باید در تمامی پیامک‌های ارسالی، هزینه خدمات و نحوه غیرفعال سازی را به مشترک اعلام کنند.

او با اشاره به اینکه تمامی خدمات ارزش افزوده محتوائی پیامکی باید صرفاً بین ساعات 9 صبح تا 9 شب برای مشترکان ارسال شود، گفت: در صورت درخواست مشترک برای غیرفعال کردن خدمات ارزش افزوده محتوائی پیامکی این خدمات باید حداکثر تا 24 ساعت قطع شود.

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری تصریح کرد: قطع سرویس، پیامک‌های تبلیغاتی خود اپراتورها را نیز شامل می‌شود و درصورت درخواست مشترک برای غیرفعال کردن خدمات ارزش افزوده محتوائی پیامکی، خدمات پیامکی مبتنی بر تراکنش شامل خدمات تراکنشی بانکی، خریدهای الکترونیکی و ... همچنان برای مشترکان فعال خواهد بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۵ ، ۱۰:۳۵
sadegh ghadami

 باج گیر های قاتل!!!
اخیرا ویروس باج گیر جدیدی بنام Jigsaw پیدا شده که پس از قربانی کردن سیستم کاربر و رمزنگاری فایلها از کاربر درخواست مبلغ 150$ میکند. چنانچه کاربر ظرف یک ساعت این وجه را پرداخت نکند ویروس جلوی چشم کاربر یکی از فایلهای او را حذف می کند! در ساعت دوم تعداد فایلهای بیشتری پاک میشود و چنانچه تا 72 ساعت این مبلغ واریز نشود کل فایلهای سیستم کاربر نابود می شوند و برای همیشه معدوم میشوند!!!

جهت جلوگیری از ورود این ویروس ها به سیستم رعایت نکات اولیه و اصول محافظت از سیستم توصیه می شود. از جمله نصب  آنتی ویروس  و آپدیت نمودن مداوم آن - نصب فایروال - دانلود نکردن نرم افزار های مشکوک و عدم دانلود فایل از سایت های نامعتبر و همچنین در صورت دریافت ایمیل مشکوک از باز کردن ایمیل و ضمیمه آن جدا خودداری نمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ فروردين ۹۵ ، ۱۰:۳۱
sadegh ghadami

edge

مایکروسافت ضربه دیگری به شرکت نرم‌افزاری Adobe وارد کرد و با انتشار بیانیه جدید توضیح داد مرورگر اینترنتی Edge آن در به‌روزرسانی بعدی که با نام Windows ۱۰ Anniversary Update انجام می‌شود، اجرای محتوا مبتنی بر فرمت Flash را متوقف می‌کند.
این به‌روزرسانی که اواخر سال جاری انجام می‌شود، همچنین پوسته Bash و دستورهای لینوکس را به ویندوز ۱۰ می‌آورد و بر اساس آن مرورگر Edge مایکروسافت جلوی اجرای محتوای مبتنی بر Flash را روی سایت‌های اینترنتی می‌گیرد.

به عنوان مثال، محتواهایی مانند انیمیشن‌ها یا تبلیغات Flash در حالت توقف (Pause) نمایش داده می‌شوند پس از آنکه کاربر روی محتوای مربوطه کلیک کند، می‌تواند تصاویر متحرک را ببیند. بازی‌ها و تصاویر ویدیویی یا دیگر انواع محتوا که در صفحات اینترنتی عرضه می‌شوند از این جریان تاثیر نمی‌پذیرند.

به گفته مایکروسافت این اقدام به میزان زیاد مصرف انرژی در دستگاه‌های رایانه‌ای را کاهش می‌دهد و قابلیت‌های اجرایی مرورگر و صفحه اینترنتی را بیشتر می‌کند.

شرکت مایکروسافت با انتشار بیانیه‌ای توضیح داد: «نرم‌افزار Flash برای ده‌های متوالی یک بخش اصلی از وب محسوب می‌شد و به محتوای پیشرفته و انیمیشن‌ها امکان می‌داد در مرورگرهای اینترنتی اجرا شوند. این فرآیند تا پیش از معرفی فناوری HTML۵ ادامه داشت».

در ادامه این بیانیه گفته شد: «در مرورگرهای اینترنتی مدرن استانداردهای وب به وسیله شرکت‌های مایکروسافت، گوگل،‌ اپل، موزیلا، Adobe و بسیاری دیگر از مراکز توسعه‌دهنده سایت‌های اینترنتی تعریف شده است تا تجربیات مذکور بدون نرم‌افزار Flash هم محقق شود و قابلیت‌های اجرایی و امنیتی ارتقا یابد».

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۹۵ ، ۰۸:۱۸
sadegh ghadami

تلگرام

به هیچ وجه فریب تبلیغات  فروش اپلیکیشن ها و نرم افزارهای هک تلگرام که این روزها در کانالهای مختلف به وفور دیده می شوند را نخورید.

تلگرام بجز از طریق مهندسی اجتماعی قابل هک نیست و دارای امنیت کامل است و جای هیچ گونه نگرانی نیست.


ولی پیشگیری همیشه مثمر ثمر است پس:


-از دانلود فایلها و نرم افزارهای متفرقه تا حد امکان خودداری کنید و آنها را از سایتهای معتبر دریافت نمایید.

- رمز دو مرحله ای تلگرام خود را حتما فعال کنید.

(جهت فعال سازی رمز دو مرحله ای در تلگرام از قسمت settings سپس privacy and security  گزینه two-step security  را انتخاب کرده و مراحل را طبق دستور انجام دهید.)

تلگرام همچنان یکی از ایمن ترین برنامه های ارتباطی است.

در چت های دو نفره هم می توان از گزینه new secret chat استفاده کرد. (کما اینکه جدیدا واتس آپ نیز این قابلیت مهم را به اپ خود اضاف کرده است.)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۹۵ ، ۱۲:۱۳
sadegh ghadami

همانطور که شنیده اید بارها می گویند مغز پادشاه بدن است چرا که فرمان تمام کارهای ارادی و غیر ارادی از آن جا صورت می گیرد. بدین صورت باید مراقب این پادشاه باشیم تا بتوانیم در مدت زمان زیادی از آن سرویس بگیریم. رفتارهایی بین ما انسان ها رواج داد که می تواند مشکلات زیادی برای ما ایجاد کنند. برای نمونه ممکن است که بافت مغزی ما دچار تغییر و تحولاتی بشود که بیماری های عدیده ای برایمان پدید آورند. برای کمک به سلامت مغز خود ده کار زیر را ترک کنید

1- عدم مصرف صبحانه :

مصرف نکردن صبحانه موجب می شود که بافت های مغزی ضعیف شده و از بین بروند. وقتی ما صبحانه نمی خوریم موجب می شود که قند خون پایین بیاید و مواد غذایی به میزان کافی به مغز نرسد و این موجب ضعف مغز می شود. بهتر است که صبحانه را بین ساعت 8 تا ده صبح میل کنید.

۲ – پرخوری :

مصرف بی رویه مواد غذایی روی شریان های مغزی اثر گذاشته و موجب می شود که شریان ها سفت شوند و قدرت مغز کاهش پیدا کند

۳ – دخانیات :

آلزایمر یکی از عللی است که بخاطر مصرف دود و دخانیات در افراد شکل می گیرد. مصرف دخانیات موجب می شود که مغز دچار چروکیدگی شود.

۴ – مصرف زیاد قند :

کسانی که قند بالایی مصرف می کنند در جذب پروتئین و سایر مواد غذایی دچار مشکل می شوند و این موجب سو تغذیه و در نتیجه اختلالات مغزی می شود

۵ – آلودگی هوا :

مهم ترین عضو مصرف گرا از نظر اکسیژن در بدن انسان مغز است. هوایی که استنشاق می شود اگر آلوده باشد میزان اکسیژن را کاهش می دهد و کارایی مغز را دچار اختلال می کند.

۶ – کم خوابی :

خواب برای استراحت مغز ضروری است، هر چه بی خوابی بیشتر باشد سلول های مغزی سریع تر دچار مرگ می شوند.

۷ – پوشاندن سر هنگام خواب :

اگر هنگام خواب سر خود را بپوشانید موجب می شود که دی اکسید با غلظت بیشتری در مقابل اکسیژن قرار بگیرد و این بر روی سر اثرات مخربی خواهد داشت.

۸ – کارکردن سخت فکری در طی بیماریها :

زمانی که فردی بیمار است اگر کار فکری بالایی داشته باشد این به کاهش کارایی مغز انجامیده و صدمه اساسی به مغز خود وارد می کند.

۹ – فقدان تحریک فکری :

برای تمرین مغز باید فکر کرد. فکر کردن می تواند جلوی چروکیدگی مغز را بگیرد

۱۰ – بندرت صحبت کردن :

مکالمه ی کوتاه می تواند کارایی مغز را کاهش دهد اما صحبت هایی که ناشی از تجربه و عقل است و به طور کلی بین عامه مردم به صحبت و مکالمه هوشمندانه معروف است می تواند در عملکرد خوب مغز، مفید واقع شود.

همانطور که مطالعه نمودید برخی عادات که برای ما حسابی جا افتاده اند می تواند به شیوه ی اساسی عملکرد مغز ما را تحت تاثیر قرار دهد. البته مواردی دیگر نیز وجود دارد که می تواند عملکرد مغز را تحت تاثیر قرار دهد که البته عامه نیستند. از جمله این رفتار ها می توان سو ظن، افکار منفی و تنش های روانی موقت و طولانی نام برد.

منبع:وب سایت وزین علمولوژی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۹۵ ، ۰۹:۱۹
sadegh ghadami

کافی است در گوگل جستجو کنید Is the internet تا در میان جستجوهای پیشنهادی به شما عبارت Is the internet making us stupid  را پیدا کنید.
اما آیا واقعا این‌گونه است؟ آیا واقعا اینترنت انسان را کندذهن می‌کند؟ اگر اینگونه باشد چه کار می‌توان انجام داد؟

یک تحقیق اخیر از سوی شرکت کاسپرسکی نشان می‌دهد که 90 درصد از مردم از فراموشی دیجیتال رنج می‌برند.
بیش از 70 درصد مردم شماره موبایل فرزندانشان را نمی‌دانند و 49 درصد هم شماره همسرشان را به خاطر ندارند. البته برخی از ما که در دنیای قبل از فراگیر شدن موبایل زندگی کرده‌ایم شاید شماره تلفن خانه دوستانمان را هنوز به خاطر داشته باشیم اما بعید است در دوران موبایل کسی شماره فرد دیگری را حفظ کند، چرا که موبایل‌ها این کار را برای ما انجام می‌دهند.

این چیزی است که آزمایشگاه کاسپرسکی نامش را Google Effect یا اثر گوگل گذاشته است. این که ما نمی‌خواهیم داده‌ها را به حافظه خود بسپریم. ما می‌دانیم که هر چیزی بخواهیم تنها یک کلیک با ما فاصله دارد و خوشحالیم که از وب به عنوان افزونه‌ای برای حافظه شخصی خود استفاده می‌کنیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ فروردين ۹۵ ، ۱۲:۴۳
sadegh ghadami

ما صحبت‌های زیادی را درمورد امنیت کامپیوتر و امنیت داده‌ها شنیده‌ایم، اما رعایت اصول اولیه این موارد کار دشواری است. در اینجا به طور خلاصه، راهنمایی‌های امنیتی و عاداتی که هر کاربر می‌بایست آن‌ها را بداند، قرار داده‌ایم. توجه کنید که این موارد تنها برای تامین امنیت بیشتر شما یا کمک به افرادی که از دانش ملزومات امنیتی پایین‌تری برخوردار هستند، راه‌های سریعی را معرفی می‌نماید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ فروردين ۹۵ ، ۱۰:۱۵
sadegh ghadami

پلیس فتا درباره احتمال ورود ویروس از طریق دانلود فایل zip (تقویم 95) هشدار داد.

1

سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به اتمام تعطیلات نوروزی و آغاز به کار رسمی ادارات گفت: برخی از کارمندان و شاغلین با آغاز سال کاری جدید اقدام به دریافت اینترنتی تقویم سال 95 می کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سرگرد حمید کیانی گفت: از آنجا که ارائه لینک های دریافت فایل zip تقویم سال 1395 در برخی از سایت ها در حال افزایش است احتمال دارد برخی افراد سود جو با ارسال بدافزارهای مخرب بدنبال اهداف مجرمانه خود باشند.

این مقام مسئول افزود: سودجویان سایبری با استفاده از این موضوع بدافزارهایی جهت شنود، دسترسی به فایل‌های خصوصی، امکان برقراری تماس، دریافت و ارسال پیامک و... برای کاربران در قالب فایل های ضمیمه تقویم سال 95 برای دانلود در معرض دید کاربران قرار می دهند.

وی تاکید کرد: منبع دانلود فایل ها در فضای مجازی بسیار مهم است و لازم است کاربران فایل های مورد نیاز خود را از مراجع رسمی و سایت های معتبر دریافت کنند.

سرگرد حمید کیانی به روز رسانی آنتی ویروس ها را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: کارمندان و مسئولان سازمان ها و ادارات نسبت به نصب آنتی ویروس مناسب و معتبر و همچنین به روز رسانی آنها اقدام کنند زیرا این کار می تواند از تبعات ناخوشایند ویروسی شدن سیستم های آنها جلوگیری و  امنیت اطلاعات سازمانی را تا حدود زیادی تضمین کند.

سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا ناجا از کلیه کاربران خواست در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir اعلام کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۹۵ ، ۱۳:۰۶
sadegh ghadami
google
این شرکت‌های بی‌وجدان و این به‌اصطلاح کارشناسان ادعا می‌کنند که در قبال دریافت رقمی مشخص می‌توانند رتبه وب‌سایت یا کسب‌و‌کار شما را در موتور جست‌وجوی Google ارتقا دهند. Google  Maps و  Google  places که زیرمجموعه Google  هستند، موتور جست‌وجوی مورد نظر آنهاست.  بگذارید یک موضوع را روشن بیان کنیم:
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ فروردين ۹۵ ، ۰۹:۳۲
sadegh ghadami

فیبر نوری

دانشمندان دانشگاه ایلینوی به تازگی توانستند رکورد انتقال بدون اشکال اطلاعات را در شبکه های فیبر نوری با انتقال ۵۷ گیگابیت دیتا در ثانیه بشکنند. نکته بسیار مهم این است که چنین انتقال دیتایی در دمای محیط انجام شده است. یعنی برای دستیابی به این سرعت نیازی به سردکردن کابل ها وجود ندارد.

حتی وقتی دمای محیط تا بیش از ۸۵ درجه سانتی گراد افزایش بیابد، باز هم می توان تا ۵۰ گیگابیت اطلاعات را از طریق این کابل ها انتقال داد. محققین انتظار دارند از این نوع فیبرهای نوری در دیتاسنترها، صنایع هوایی و هر مکان دیگری با شرایط نامساعد محیطی استفاده شود.

چالش اصلی در کاربردی کردن این تکنولوژی استفاده از آن در فواصل طولانی است. اگر بتوان بر این مشکل فائق آمد، استریم آنلاین ویدوهای 4K به امری عادی تبدیل خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ فروردين ۹۵ ، ۰۷:۳۶
sadegh ghadami