وبلاگ رسمی صادق قدمی

سه شنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۰۳ ق.ظ

۰

5 راه بهبود عمر باتری گوشی اندروید

سه شنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۰۳ ق.ظ

5 راه  بهبود عمر باتری گوشی اندروید

خواه شارژ گوشی شما  کل روز دوام داشته باشد یا ساعت 3 تمام شود ، مگر اینکه شما دوباره آن را شارژ کنید شما نمی توانید عمر باتری زیادی داشته باشید. وقتی شارژهای قابل حمل و باتری های یدکی (تعداد کمی از گوشی ها ساپورت می کنند) می تواند کمک کند ، آسان ترین راه دوام بیشتر از  طریق نرم افزار هست.اینجا 5 راه ساده برای طولانی تر شدن شارژ گوشی تان ارئه می شود.

خاموش کردن بلوتوث ، وای فای ، NFC و GPS وقتی شما به آنها نیاز ندارید.

هر ارتباط وایرلس گوشی شما برقرار می کند  حتی وقتی وصل نیست باتری را می کشد..بنابراین، اگر شما در اداره نشسته اید، می توانید شارژ گوشی را با خاموش کردن جی پی اس ذخیره کنید و سپس مجددا آن را هر گاه نیاز به جهت یابی داشتید روشن کنید. اگر شما به یک ساعت یا اسپیکر یا هدست متصل نشده اید بلوتوث را غیرفعال کنید. اگر شما نیاز ندارید که  به چیزی متصل شوید یا پرداختی انجام دهید NFC را خاموش کنید .با اینکه روشن بودن وای فای کمتر از 4g انرژی مصرف می کند اما اگر به یک روتر نزدیک نیستید ، شما می توانید با خاموش کردن رادیوی وای فای شارژ ذخیره کنید.

برای غیرفعال سازی رادیو وایرلس روی گوشی :

1- با پایین کشیدن از بالای صفحه Quick setting را باز کنید.

2-شما ممکن است برای دیدن همه ی گزینه های در دسترس نیاز به باز کردن منوی Quick Settings یا جابجا کردن آن  داشته باشید.

کم کردن روشنایی صفحه نمایش

هیچ قسمتی از گوشی بیشتر از صفحه نمایش انرژی مصرف نمی کند. می توانید با کم کردن میزان روشنایی صفحه به کمترین سطحی که امکان دارد مقدار زیادی شارژ ذخیره کنید  .

برای کم کردن روشنایی:

1- از بالای صفحه به سمت پایین بکشید. نوار تنظیم روشنایی را می بینید . اگر نبود می توانید در  تنظیمات و انتخاب display  به منوی روشنایی دست یابید.

2- تیک گزینه auto  را برداشته تا تنظیم اتوماتیک روشنایی غیرفعال شود.

n

3-نوار شاخص را کلا به چپ بکشید .اگر برایتان تار هست آن را تنظیم کنید.

کم کردن روشنایی

با خاموش کردن روشنایی اتوماتیک ، وقتی  در یک مکان روشن تر از قبیل بیرون یا در روز آفتابی باشید نیاز خواهید داشت به صورت دستی سطح روشنایی را افزایش دهید .

غیر فعال کردن کلی  background data

هر چند دریافت دائم هشدارها سودمند است ، باتری  را هم تخلیه می کند. دانلود کمتر دیتا ، شارژ کمتری مصرف می کند. شما می توانید مقدار زیادی انرژی ذخیره کنید  با تنظیم بعضی یا همه ی اپ ها که پیام / پست های جدید وقتی که در حال اجرا هستند در پس زمینه را چک نکنند.

شما می توانید با تنظیم،  بعضی یا همه ی برنامه هایی که در پس زمینه در حال اجرا هستند که پیام های و پست های جدید را چک نکنند مقدار زیادی انرژی ذخیره کنید.

برای غیر فعال کردن کلی  background data:

1-در settings به data usage بروید

2-منوی app را انتخاب کنید. در برخی گوشی ها ، سه نقطه روی صفحه یا انتخاب یکی از دکمه های فیزیکی می باشد.

3-گزینه Restrict background data را انتخاب کنید.

برای غیر فعال کردن background data برای هر برنامه

1-منوی data usage  را انتخاب کنید

2-یک برنامه که می خواهید محدود شود را انتخاب نمایید.

3-  چک باکسrestrict bachground data را فعال نمایید.

4- ok را بزنید.

استفاده از والپیپر ها و پس زمینه ها

اگر گوشی شما از صفحه OLED یا AMOLED استفاده می کند، می توانید با استفاده از والپیپرهای سیاه و پس زمینه تیره برای برنامه ها  باتری را ذخیره کنید.

برای تنظیم والپیپر

1-پس زمینه سیاه مانند null back wallpaper دانلود کنید.

2-روی صفحه خانگی چند لحظه فشار دهید

4- انتخاب  black wallpaper

5- Set as Wallpaper را بزنید.

بسته به اینکه چه نرم افزار ایمیلی استفاده می کنید ، شما هم چنین می توانید صندوق ورودیتان را برای نمایش متن سفید روی زمینه سیاه تنظیم کنید برای مثال nine که یک نرم افزار ایمیل کلاینت عالی برای حساب های مبادله ای هست اجازه می دهد به شما که به تم تیره سوئیچ نمایید.

غیر فعال کردنHaptic Feedback

برخی کاربران دوست دارند هنگام ضربه زدن دکمه یا تایپ ، ویبره لمس کردن صفحه را احساس کنند .اگر شما این ویبره ها را دوست ندارید یا به هر یک  از آنها علاقه مند نیستید ، شما می توانید با غیرفعال کردن بازخورد لمسی (haptic feedback ) شارژ ذخیره کنید. برای خاموش کردن بازخورد لمسی به طور کامل باید آن را برای تماس های ورودی ، صفحه کلید و اعلان ها غیر فعال کنید.

برای توقف ویبره های لمسی:

1-در منوی تنظیمات به قسمت صداها بروید.

2-تیک گزینه vibrate when ringing را بردارید.

others sounds-3  یا منوی معادل آن را در گوشیتان انتخاب کنید.

4-هر جای  لیست که haptic feedback or vibrations را دید خاموش کنید.

نکته اضافی: ورود به مد ذخیره نیرو

این همیشه گفته نمی شود ، اما اگر گوشی شما  مد ذخیره نیرو دارد، شما می توانید از آن هم برای ذخیره عمر باتری استفاده کنید. اغلب مدهای ذخیره نیرو گوشی  برخی از وظایف اشاره شده در بالا را برای شما انجام می دهند.(غیر فعال کردن بازخورد لمسی ،کم کردن نور صفحه یا خاموش کردن دیتای پس زمینه)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۲۴
sadegh ghadami

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی