وبلاگ رسمی صادق قدمی

آخرین مطالب

۶ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

با راه‌اندازی سامانه «استعلام شناسه بین‌المللی گوشی تلفن همراه» و «سامانه پیامکی»، عموم مردم می‌توانند از قاچاق یا غیر قاچاق بودن گوشی تلفن همراه خود اطمینان حاصل کنند. بنابراین مردم می‌توانند با وارد کردن شماره سریال گوشی خود در این سامانه و یا ارسال آن به شماره 30008887، از قاچاق یا غیر قاچاق بودن تلفن خود مطمئن شوند.

خریداران یا دارندگان تلفن همراه می‌توانند با مراجعه به صفحه استعلام شناسه بین‌المللی گوشی تلفن همراه به نشانی https://epl.irica.ir/ImeiInfoView?1 و وارد کردن شماره سریال گوشی (IMEI)، از قانونی بودن واردات آن اطمینان حاصل کنند. همچنین این استعلام از طریق ارسال شماره سریال گوشی‌های تلفن همراه به شماره پیامک 30008887 نیز امکان‌پذیر است.

گمرک ایران از سال گذشته مراحل مقدماتی سامانه ثبت و دریافت شماره شناسه گوشی‌های تلفن همراه (IMEI) را آماده‌سازی و واردکنندگان را ملزم کرد تا شماره سریال گوشی‌های تلفن همراه وارداتی را در سامانه جامع گمرکی ثبت کنند. هم‌اکنون بانک اطلاعاتی ثبت شماره سریال گوشی‌های تلفن همراه وارداتی به مراحل نهایی و تکمیلی نزدیک شده است. این سامانه بخشی از سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی محسوب می‌شود و یکی از برنامه‌های اصلی و عملیاتی گمرک در امر مبارزه با قاچاق کالا است و گام بزرگی در مبارزه با ورود کالای قاچاق به کشور به‌شمار می‌رود.

نکته: برای مشاهده  IMEI گوشی کد # 06 #*  را شماره گیری نمایید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۵ ، ۰۹:۳۰
sadegh ghadami

طی سال‌های گذشته تعداد مشترکان اینترنت پرسرعت خانگی افزایش قابل توجهی داشته، ولی با این وجود مدت‌هاست دریافت سرویس از بسیاری شرکت‌ها حالت غیرممکن پیدا کرده است. در موارد بسیاری مشترکان برای دریافت سرویس اینترنت پرسرعت ADSL از برخی شرکت‌های PAP دچار مشکل و محدودیت بود و برای دریافت این سرویس مجبور به انتظاری چند ماهه شده‌اند. اما دلیل این اتفاقات چه می‌تواند باشد؟

این موضوع که به گفته مسوولان شرکت‌های PAPریشه آن به مخابرات باز می‌گردد در این مدت شرایطی ایجاد کرده که شاید بسیاری از کاربران استفاده از اینترنت پهن‌باند موبایل را ترجیح داده باشند. البته باید مدنظر قرار داشت که دسترسی به ADSL می‌تواند از نظر هزینه متفاوت باشد.

احمد نخجوانی، مدیر عامل یکی از شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات اینترنتی در گفت‌وگو با ایسنا، تاکید کرد: در حال حاضر از ۸۰ مرکز ما تنها در ۱۵ مرکز امکان جذب مشترک جدید وجود دارد.

وی با بیان این‌که مشکل در ارائه‌ی سرویس ADSL در سه استان تهران، البرز و قم به بیشترین حالت خود رسیده است، گفت: اکنون در استانی مانند قم از ۱۸ مرکز مخابراتی ما ۱۵ مرکز ظرفیت‌اش به طور کامل تکمیل شده است و این وضعیت دو سال است که ادامه دارد و در این مدت تمام مذاکرات ما با شرکت مخابرات نتیجه‌ای به دنبال نداشته است.

او در پاسخ به این سوال که مسوولان شرکت مخابرات بارها اینگونه اعلام کرده‌اند که در صورت پرداخت هزینه‌های مربوطه از سوی شرکت‌های PAP امکان واگذاری خدمات را خواهند داشت، ادامه داد: حتی ما برای پرداخت این هزینه‌ها اعلام آمادگی کرده‌ایم اما مشکل همچنان پابرجاست.

نخجوانی در عین حال اظهار کرد: ما از سوی مجاری مختلف این موضوع را دنبال کرده‌ایم، اما همچنان پس از گذشت بیش از دو سال مخابرات در برخی استان‌ها امکانات لازم را در اختیار ما قرار نداده و ما از تمام پیگیری‌ها دست خالی بر می‌گردیم.

او با اشاره به این‌که مدیر عامل جدید مخابرات دست همکاری با شرکت‌های PAP را مورد توجه جدی قرار داده، عنوان کرد: به هر صورت ما در ۱۳ استان با شرکت مخابرات قرارداد مشارکت به امضاء رسانده‌ایم تا در درآمدهای خود این دوستان را شریک کرده باشیم تا انگیزه بیشتری برای همکاری داشته باشند، اما در نهایت در برخی استان‌ها مانند استان قم مخابرات نه حاضر به واگذاری امکانات می‌شود و نه به عقد قرارداد مشارکت علاقه‌ای نشان می‌دهد.

با وجود تمام این تفاسیر طی سال‌های گذشته با وجود دسترسی مردم به اینترنت پهن‌باند موبایل همچنان درخواست برای دریافت ADSL رشدی روزافزون داشته است، البته سازمان تنظیم مقررات ارتباطات و به تازگی شرکت ارتباطات زیرساخت به کیفیت سرویسی که به مردم ارائه می‌شود اشاره کرده و حتی عنوان کرده‌اند در کشور پنج نقطه بحرانی از نظر کیفیت اینترنت وجود دارد. به هر صورت شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات اینترنتی موظف شده‌اند در مناطقی که به دلیل کمبود امکانات، دلایل فنی و یا سایر موانع امکان ارائه‌ی سرویس مناسب به مشترکان را ندارد، فروش سرویس خود را متوقف کنند. همین موضوع دریافت سرویس جدید برای شهروندان شهرهای مختلف را دشوار کرده است.

البته پیش از این وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال ایسنا که مدتی است مسوولان شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت از عدم توانمندی برای ارائه‌ی خدمات در مناطق مختلف شهرها گلایه دارد متذکر شده بود: مشکل این بخش به بحث این شرکت با مخابرات برمی‌گردد که به دنبال این هستیم که این مسائل حل شود، چرا که برای فعالیت این شرکت‌ها لازم است آنها از داکت و کابل مسی استفاده کنند.

منبع: ایسنا

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۹۵ ، ۰۹:۰۶
sadegh ghadami

Telegram

مدت‌هاست که با توسعه روزافزون شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های پیام‌رسان آنلاین، کاربران به دنبال پر کاربردترین و امن‌ترین اپ‌ها در این زمینه بوده‌اند. تلگرام یکی از این برنامه‌هایی است که به شدت در میان مردم جهان و به ویژه ایرانیان، با استقبال فراوان مواجه شده است. از ابتدای معرفی این اپ تا به امروز امکانات متعددی به آن ا‌ضافه شده که این قابلیت‌ها در کنار سرعت بالای سرور‌های این اپلیکیشن، محبوبیتش را بیش از پیش کرده است.

مسولان تلگرام این برنامه را از امن‌ترین‌‌ها در این زمینه می‌دانند و با اطمینان تمام از قدرتمندی سرور‌ها و پرتوکل‌های این اپ سخن می‌گویند. حتی اگر به خاطر آورید، نوامبر سال ۲۰۱۴ یک جایزه سیصد هزار دلاری برای یافتن باگ بر روی تلگرام اعلام شد و این خود نشان دهنده قدرت بالای امنیتی این برنامه است. اما چرا باید کمی نگران اطلاعات شخصی در تلگرام باشیم؟!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۵ ، ۰۸:۳۵
sadegh ghadami

به تازگی خبر انفجار گوشی‌های هوشمند گلکسی نوت ۷ در رسانه‌ها هیاهوی زیادی راه انداخته است. البته علت دقیق این مسئله هنوز مشخص نیست و توجیهات فعلی در حد حدس و گمان است. با این حال در این مطلب به ارائه‌ی راهکارهایی خواهیم پرداخت که بتواند مانع از انفجار گوشی ما شود.

هر از گاهی داستان‌های تاسف‌باری راجع به آتش گرفتن باتری‌های گجت‌ها و حتی انفجار آن‌ها می‌شنویم که ممکن است برای افرادی به واقعیت تبدیل ‌شود که چندان این ماجراها را باور نکرده بودند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از زومیت، با این حال این روزها انفجار برخی از گوشی‌های گلکسی نوت 7 سامسونگ که به تازگی معرفی و راهی بازار شده، سروصدای زیادی به پا کرده، به طوری که شرکت سامسونگ مجبور به جمع‌آوری این سری از گوشی‌های خود در بازار شده است. از این رو یک بار دیگر، باتری‌های خطرناک لیتیوم-یون در مرکز توجه قرار گرفته‌اند. اما سوال اینجا است که واقعا چه عاملی باعث می‌شود که یک باتری این‌گونه منفجر شود؟!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۹۵ ، ۰۸:۲۸
sadegh ghadami
چه کسی بهتر از جان کوم (Jan Koum) می‌تواند الهام بخش شما در شروع کسب و کارتان باشد، کسی که واتس‌اپ را راه‌اندازی کرد و آن را به مبلغ 19 میلیارد دلار به فیس‌بوک فروخت. وی که از خانواده فقیری بود توانست با تلاش و پشتکار جایگاه مهمی را در این عصر فناوری به خود اختصاص دهد.

جان کوم در سن نوجوانی علاقه زیادی به برنامه‌نویسی کامپیوتر داشت. او خودش کدنویسی را یاد گرفت بدون آن که آموزشی در این زمینه دیده باشد. سپس به عنوان مهندس IT برای کار به شرکت یاهو رفت. در طول دوره کاریش در یاهو بود که ارتباط صمیمی و بسیار نزدیکی با برایان اکتون(Brian Acton)  پیدا کرد. دوستی او با برایان اکتون  منجر به شکل‌گیری واتس‌اپ شد.

حال ببینیم از نظر جان کوم- خالق واتس‌اپ - رمز موفقیت کارآفرینان در چیست؟

wa

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ شهریور ۹۵ ، ۱۰:۴۷
sadegh ghadami

برای هریک از ما پیش آمده که وقتی به عکس‌های قدیمی‌ خود نگاه کرده‌ایم، سبک لباس و مدل موهایمان بی‌اختیار ما را به خنده انداخته است و از خود پرسیده‌ایم «واقعاً چنین لباس می‌پوشیدم؟»

 چنین قضاوتی در مورد سلیقه دیروزمان این سؤال را به ذهن متبادر می‌کند که چرا وقتی از منظر «امروز» به سلیقه‌ «دیروز» می‌نگریم، شگفت‌زده می‌شویم؟ به زبانی دیگر، چرا آنچه اکنون پوشیده‌ایم، در آینده بدسلیقگی به حساب می‌آید؟

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ شهریور ۹۵ ، ۰۸:۳۵
sadegh ghadami