وبلاگ رسمی صادق قدمی

سه شنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۲۰ ق.ظ

۰

شرکت مایکروسافت به‌طور رسمی عرضه نرم‌افزار PowerApps را آغاز کرده تا بدین‌ترتیب گزینه جدیدی به‌منظور تولید و به‌اشتراک‌گذاشتن برنامه‌هایی با هدف ارتباط با پایگاه‌های داده‌ای و سرویس‌های ابری در شرکت‌های مختلف، فراهم شود. این در حالی است که برای تولید برنامه‌های اینچنینی از طریق ابزار یادشده، هیچ نیازی به دانش برنامه‌نویسی نیست.
این برنامه‌ به‌گونه‌ای طراحی شده تا تجربه‌ای مانند برنامه‌های مایکروسافت آفیس (نظیر وُرد یا اکسل) برای کاربر تداعی شود. در قالب این برنامه و با بهره‌گیری از قابلیت‌هایی مانند کلیک، کشیدن و رها کردن و تایپ کردن می‌توانید بهترین استفاده ممکن را از رابط کاربری گرافیکی موجود در جهت تولید برنامه‌های جدید، به‌کار ببندید.
بیل استپلس، معاون ارشد پلتفرم نرم‌افزاری مایکروسافت در حاشیه کنفرانس برگزار شده به‌منظور عرضه این محصول گفت:
"برنامه‌هایی که قیمت بالایی دارند، نظیر نمونه‌های مورد استفاده در برگزاری نظرسنجی‌های درون شرکتی و یا حتی فرم‌های ثبت‌نامی که از طریق ایمیل یا مستندات کتبی جمع‌آوری می‌کردید حالا می‌توانند در قالب تجربه ارائه شده در این برنامه، در هر زمان و مکانی مورد استفاده قرارگیرند."
عرضه رسمی برنامه PowerApps در حالی انجام می‌گیرد که چندماه پیش، مایکروسافت، درخواست جذب متخصص در خصوص تولید محصولی جدید را ارائه کرده بود. 
این نرم‌افزار در دسته پلتفرم‌های‌ نرم‌افزاری با هدف ارائه سرویس یا همان (aPaaS) قرار می‌گیرد و کاربران می‌توانند از این ابزار به‌منظور تولید برنامه‌ مورد نظر برای سیستم‌عامل اندروید، iOS و یا سیستم تحت وب، بهره ببرند. هزینه‌های سرویس بر اساس گواهی‌های کاربری و نه برپایه تعداد و یا حجم اطلاعات، بنا نهاده شده‌اند و برنامه یادشده در سه سطح رایگان، استاندارد و اینترپرایز، عرضه خواهد شد. به‌اشتراک گذاشتن برنامه با همکاران و افراد حاضر در شرکت نیز روندی مشابه با به اشتراک گذاشتن فایل در سرویس‌هایی مانند وان‌درایو دارد و تنها کافی است در داخل برنامه، ایمیل طرف مقابل را وارد کنید. لازم به ذکر است که در قالب نسخه پیش‌نمایش، هیچ محدودیتی در تعداد برنامه‌های تولیدی و تعداد به اشتراک‌گذاری آن‌ها (در قالب طرحی رایگان) وجود ندارد.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۱۷
sadegh ghadami

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی