وبلاگ رسمی صادق قدمی

شنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۵، ۰۹:۱۹ ق.ظ

۰

تخریب مغز با عادات رایج روزمره

شنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۵، ۰۹:۱۹ ق.ظ

همانطور که شنیده اید بارها می گویند مغز پادشاه بدن است چرا که فرمان تمام کارهای ارادی و غیر ارادی از آن جا صورت می گیرد. بدین صورت باید مراقب این پادشاه باشیم تا بتوانیم در مدت زمان زیادی از آن سرویس بگیریم. رفتارهایی بین ما انسان ها رواج داد که می تواند مشکلات زیادی برای ما ایجاد کنند. برای نمونه ممکن است که بافت مغزی ما دچار تغییر و تحولاتی بشود که بیماری های عدیده ای برایمان پدید آورند. برای کمک به سلامت مغز خود ده کار زیر را ترک کنید

1- عدم مصرف صبحانه :

مصرف نکردن صبحانه موجب می شود که بافت های مغزی ضعیف شده و از بین بروند. وقتی ما صبحانه نمی خوریم موجب می شود که قند خون پایین بیاید و مواد غذایی به میزان کافی به مغز نرسد و این موجب ضعف مغز می شود. بهتر است که صبحانه را بین ساعت 8 تا ده صبح میل کنید.

۲ – پرخوری :

مصرف بی رویه مواد غذایی روی شریان های مغزی اثر گذاشته و موجب می شود که شریان ها سفت شوند و قدرت مغز کاهش پیدا کند

۳ – دخانیات :

آلزایمر یکی از عللی است که بخاطر مصرف دود و دخانیات در افراد شکل می گیرد. مصرف دخانیات موجب می شود که مغز دچار چروکیدگی شود.

۴ – مصرف زیاد قند :

کسانی که قند بالایی مصرف می کنند در جذب پروتئین و سایر مواد غذایی دچار مشکل می شوند و این موجب سو تغذیه و در نتیجه اختلالات مغزی می شود

۵ – آلودگی هوا :

مهم ترین عضو مصرف گرا از نظر اکسیژن در بدن انسان مغز است. هوایی که استنشاق می شود اگر آلوده باشد میزان اکسیژن را کاهش می دهد و کارایی مغز را دچار اختلال می کند.

۶ – کم خوابی :

خواب برای استراحت مغز ضروری است، هر چه بی خوابی بیشتر باشد سلول های مغزی سریع تر دچار مرگ می شوند.

۷ – پوشاندن سر هنگام خواب :

اگر هنگام خواب سر خود را بپوشانید موجب می شود که دی اکسید با غلظت بیشتری در مقابل اکسیژن قرار بگیرد و این بر روی سر اثرات مخربی خواهد داشت.

۸ – کارکردن سخت فکری در طی بیماریها :

زمانی که فردی بیمار است اگر کار فکری بالایی داشته باشد این به کاهش کارایی مغز انجامیده و صدمه اساسی به مغز خود وارد می کند.

۹ – فقدان تحریک فکری :

برای تمرین مغز باید فکر کرد. فکر کردن می تواند جلوی چروکیدگی مغز را بگیرد

۱۰ – بندرت صحبت کردن :

مکالمه ی کوتاه می تواند کارایی مغز را کاهش دهد اما صحبت هایی که ناشی از تجربه و عقل است و به طور کلی بین عامه مردم به صحبت و مکالمه هوشمندانه معروف است می تواند در عملکرد خوب مغز، مفید واقع شود.

همانطور که مطالعه نمودید برخی عادات که برای ما حسابی جا افتاده اند می تواند به شیوه ی اساسی عملکرد مغز ما را تحت تاثیر قرار دهد. البته مواردی دیگر نیز وجود دارد که می تواند عملکرد مغز را تحت تاثیر قرار دهد که البته عامه نیستند. از جمله این رفتار ها می توان سو ظن، افکار منفی و تنش های روانی موقت و طولانی نام برد.

منبع:وب سایت وزین علمولوژی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۲۱
sadegh ghadami

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی