وبلاگ رسمی صادق قدمی

دوشنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۵، ۰۸:۱۸ ق.ظ

۰

پایان پشتیبانی مرورگر Edge از نرم‌افزار فلش

دوشنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۵، ۰۸:۱۸ ق.ظ

edge

مایکروسافت ضربه دیگری به شرکت نرم‌افزاری Adobe وارد کرد و با انتشار بیانیه جدید توضیح داد مرورگر اینترنتی Edge آن در به‌روزرسانی بعدی که با نام Windows ۱۰ Anniversary Update انجام می‌شود، اجرای محتوا مبتنی بر فرمت Flash را متوقف می‌کند.
این به‌روزرسانی که اواخر سال جاری انجام می‌شود، همچنین پوسته Bash و دستورهای لینوکس را به ویندوز ۱۰ می‌آورد و بر اساس آن مرورگر Edge مایکروسافت جلوی اجرای محتوای مبتنی بر Flash را روی سایت‌های اینترنتی می‌گیرد.

به عنوان مثال، محتواهایی مانند انیمیشن‌ها یا تبلیغات Flash در حالت توقف (Pause) نمایش داده می‌شوند پس از آنکه کاربر روی محتوای مربوطه کلیک کند، می‌تواند تصاویر متحرک را ببیند. بازی‌ها و تصاویر ویدیویی یا دیگر انواع محتوا که در صفحات اینترنتی عرضه می‌شوند از این جریان تاثیر نمی‌پذیرند.

به گفته مایکروسافت این اقدام به میزان زیاد مصرف انرژی در دستگاه‌های رایانه‌ای را کاهش می‌دهد و قابلیت‌های اجرایی مرورگر و صفحه اینترنتی را بیشتر می‌کند.

شرکت مایکروسافت با انتشار بیانیه‌ای توضیح داد: «نرم‌افزار Flash برای ده‌های متوالی یک بخش اصلی از وب محسوب می‌شد و به محتوای پیشرفته و انیمیشن‌ها امکان می‌داد در مرورگرهای اینترنتی اجرا شوند. این فرآیند تا پیش از معرفی فناوری HTML۵ ادامه داشت».

در ادامه این بیانیه گفته شد: «در مرورگرهای اینترنتی مدرن استانداردهای وب به وسیله شرکت‌های مایکروسافت، گوگل،‌ اپل، موزیلا، Adobe و بسیاری دیگر از مراکز توسعه‌دهنده سایت‌های اینترنتی تعریف شده است تا تجربیات مذکور بدون نرم‌افزار Flash هم محقق شود و قابلیت‌های اجرایی و امنیتی ارتقا یابد».

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۲۳
sadegh ghadami

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی