وبلاگ رسمی صادق قدمی

يكشنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۵، ۰۹:۳۰ ق.ظ

۰

چگونه بفهمیم گوشی موبایل‌مان قاچاقی نیست؟

يكشنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۵، ۰۹:۳۰ ق.ظ
با راه‌اندازی سامانه «استعلام شناسه بین‌المللی گوشی تلفن همراه» و «سامانه پیامکی»، عموم مردم می‌توانند از قاچاق یا غیر قاچاق بودن گوشی تلفن همراه خود اطمینان حاصل کنند. بنابراین مردم می‌توانند با وارد کردن شماره سریال گوشی خود در این سامانه و یا ارسال آن به شماره 30008887، از قاچاق یا غیر قاچاق بودن تلفن خود مطمئن شوند.

خریداران یا دارندگان تلفن همراه می‌توانند با مراجعه به صفحه استعلام شناسه بین‌المللی گوشی تلفن همراه به نشانی https://epl.irica.ir/ImeiInfoView?1 و وارد کردن شماره سریال گوشی (IMEI)، از قانونی بودن واردات آن اطمینان حاصل کنند. همچنین این استعلام از طریق ارسال شماره سریال گوشی‌های تلفن همراه به شماره پیامک 30008887 نیز امکان‌پذیر است.

گمرک ایران از سال گذشته مراحل مقدماتی سامانه ثبت و دریافت شماره شناسه گوشی‌های تلفن همراه (IMEI) را آماده‌سازی و واردکنندگان را ملزم کرد تا شماره سریال گوشی‌های تلفن همراه وارداتی را در سامانه جامع گمرکی ثبت کنند. هم‌اکنون بانک اطلاعاتی ثبت شماره سریال گوشی‌های تلفن همراه وارداتی به مراحل نهایی و تکمیلی نزدیک شده است. این سامانه بخشی از سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی محسوب می‌شود و یکی از برنامه‌های اصلی و عملیاتی گمرک در امر مبارزه با قاچاق کالا است و گام بزرگی در مبارزه با ورود کالای قاچاق به کشور به‌شمار می‌رود.

نکته: برای مشاهده  IMEI گوشی کد # 06 #*  را شماره گیری نمایید.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۲۸
sadegh ghadami

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی