وبلاگ رسمی صادق قدمی

جمعه, ۲۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۰۱ ب.ظ

۰

5 دلیل قانع کننده برای اثبات این موضوع
آیفون‌های اپل محصولات فوق‌العاده باکیفیت و پرطرفداری هستند، اما این موضوع دلیل بر این نمی‌شود که آیفون‌ها برترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار باشند! ما در این مقاله 5 دلیل قانع کننده را ارائه می‌کنیم که نشان می‌دهند خرید آیفون‌های اپل حداقل برای ما ایرانی‌ها انتخاب مناسبی نخواهد بود. 

با پیشرفتی که اندروید و گوشی‌های اندرویدی داشته‌اند به واقع خرید آیفون‌های اپل تا چه اندازه انتخاب درست و مناسبی است؟ همواره بین دوست‌داران سری آیفون‌های اپل و محصولات اندرویدی جدالی برپا بوده است. در قدم اول بهتر است تعصب را کنار بگذارید! بدون تردید آیفون‌های اپل محصولات بسیار باکیفیتی هستند که هر گوشی اندرویدی پتانسیل رقابت با آن‌ها را ندارد، اما پرچمداران اندرویدی چطور؟ آیا این محصولات هم توان رقابت با آیفون‌های اپل را ندارند؟ 

اگر مقایسه‌ای میان گوشی‌های برتر اندرویدی و آیفون‌های اپل داشته باشید؛ به موضوعاتی برخورد خواهید کرد به واقع منجر به جلوگیری از خرید آیفون‌های اپل می‌شوند! ما در این مقاله قصد داریم که 5 دلیل قانع کننده که نشان دهنده مناسب نبودن خرید آیفون‌ها اپل هستند را خدمت شما عزیزان ارائه کنیم. به نظر ما با در نظر گرفتن این 5 موضوع، خرید یک پرچمدار اندرویدی به مراتب نسبت به خرید یک آیفون انتخاب مناسب‌تری خواهد بود.

دلیل اول: ظاهر تکراری

هرچقدر هم که طرفدار شرکت اپل باشید، نمی‌توانید این موضوع را نادیده گرفته یا منکر آن شوید که ظاهر آیفون‌های اپل تقریبا طی چند سال متوالی هیچ تغییر اساسی را شامل نشده است. این موضوع در حالی است که از نظر تنوع و نوآوری‌های ظاهری گوشی‌های اندرویدی فوق‌العاده متنوع‌تر از آیفون‌های اپل هستند.

طراحی منحصر به فرد گوشی هوشمند ال‌جی جی 5 (LG G5) مثال کاملا بارزی در این راستا است. اگرچه ال‌جی جی 5 نتوانست فروش عالی داشته باشد اما نوآوری ال‌جی در طراحی این محصول بسیار جالب توجه بود. به طور کلی اگر از نظر ظاهری پرچمداران اندرویدی را با آیفون‌های اپل مقایسه کنید، متوجه این امر می‌شوید که آیفون‌های اپل از این نظر حرفی برای گفتن ندارند!

دلیل دوم: قیمت بسیار گران!

به واقع دلیل قیمت بسیار گران آیفون‌های اپل چیست؟ بدون تردید نمی‌توانید برای این موضوع دلیل قانع کننده‌ای داشته باشید. حتی خود اپل هم قبول دارد که قیمت آیفون‌هایش بیش از اندازه گران است. اگر این سوال را از طرفداران اپل بپرسید، احتمالا به کیفیت تولید بالای آیفون‌ها که درخور قیمت آن‌هاست اشاره می‌کنند! اما این دلیل به هیچ وجه قانع کننده نیست!

هم اکنون بیش از 60 الی 70 درصد آیفون‌های اپل و از جمله آیفون‌هایی که در بازار ایران موجودند در کارخانه فاکسکان چین تولید می‌شوند. با توجه به این موضوع چطور می‌توان مدعی شد که محصولات اندرویدی شرکت‌های چینی کیفیت ساخت خوبی ندارند، اما آیفون‌های گران قیمت اپل که در چین تولید می‌شوند محصولات باکیفیتی هستند؟

خدمات پس از فروش عالی اپل هم می‌تواند از جمله موضوعاتی باشد که منجر به افزایش قیمت این محصولات می‌شود. اما آیفون‌های اپل هم اکنون در ایران نمایندگی رسمی ندارند، بنابراین حتی ما قادر به استفاده از پشتیبانی پس از فروش عالی محصولات اپل هم نیستیم! این موضوع هم از جمله دلایلی است که باید به آن توجه داشته باشید. اگر به طور دقیق‌تر به این موضوعات توجه کنید، متوجه می‌شوید که به واقع خرید آیفون‌های اپل در مقایسه با قیمتی که دارند انتخاب مناسبی نخواهد بود.

دلیل سوم: حافظه داخلی محدود و عدم پشتیبانی از حافظه جانبی

اپل تا سال گذشته از نظر ظرفیت حافظه داخلی، نسخه پایه‌ای آیفون 6 اس و 6 اس پلاس را با حافظه داخلی 16 گیگابایتی روانه بازار کرد. اما امسال نسخه پایه‌ای آیفون 7 و 7 پلاس با حافظه داخلی 32 گیگابایتی معرفی شدند. در سمت مقابل آیفون‌های اپل برخلاف اغلب پرچمداران اندرویدی از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کنند!

این موضوع به آن معنا است که یا باید با صرف هزینه‌های بسیار گزاف نسخه‌های با حافظه داخلی بیشتر آیفون‌های اپل را خریداری کنید یا با ظرفیت 16 گیگابایتی نسخه‌های پایه‌ای آن بسوزید و بسازید! محدودیت حافظه داخلی و عدم پشتیبانی از حافظه جانبی در آیفون‌های اپل از جمله اصلی‌ترین دلایلی است که می‌تواند خرید پرچمداران اندرویدی را نسبت به این محصولات ارجحیت بخشد.

دلیل چهارم: دردسرهای آزاردهنده مربوط به ساخت اپل آی‌دی

دردسرهای مربوط به اپل آی‌دی (Apple ID) هم از دیگر مسائلی هستند که پس از خرید آیفون‌ها با آن مواجه می‌شوید. استفاده از یک آیفون بدون اپل آی‌دی تقریبا بی‌معنا است و ساخت اپل آی‌دی با توجه به مسائل خاصی در ایران به مراتب دشوار و امری آزاردهنده محسوب می‌شود. در اغلب شرایط کاربران ایرانی به منظور ساخت یک اپل آی‌دی هزینه‌هایی را به برخی از اشخاص حقیقی یا شرکت‌ها پرداخت می‌کنند، اما در واقع ساخت اپل آی‌دی برای کاربران آیفون‌های اپل در سایر نقاط دنیا هزینه‌ای را دربر ندارد.

دلیل پنجم: مشکلات استفاده از خدمات عالی سرویس آی‌کلود

یکی از ویژگی‌های عالی و کاربردی آیفون‌های اپل مربوط به تعامل آن با سرویس آی‌کلود (iCloud) می‌شود. شما با استفاده از این سرویس که البته نیازمند فعال بودن اپل آی‌دی است می‌توانید بدون نیاز به هیچ ابزار واسطی از محتوای آیفون خود فایل بک‌آپ (Backup) یا پشتیبان تهیه کرده و سایر فایل‌های مورد نیازتان را هم در این سرویس آپلود کنید. اما متاسفانه ما برای استفاده از خدمات سرویس آی‌کلود اپل هم محدودیت‌های آزاردهنده‌ای داریم که به موجب آن‌ها تقریبا باید استفاده از این سرویس را فراموش کنیم!

اولین موضوع مربوط به حجم محدود سرویس آی‌کلود می‌شود. این سرویس برای هر اکانت حجم رایگان 5 گیگابایتی را ارائه می‌کند. به منظور افزایش این حجم نیازمند خرید اشتراک سرویس هستید که متاسفانه ما در شرایط عادی قادر به خرید آن نخواهیم بود. در سمت مقابل استفاده از سرویس بی‌دردسر و بسیار کارآمد آی‌کلود به منظور آپلود فایل و تهیه بک‌آپ نیازمند اتصال به یک شبکه اینترنت پرسرعت بوده و این فرآیند منجر به مصرف بسته اینترنتی می‌شود. متاسفانه اغلب ما ایرانی‌ها به دلیل کمبود سرعت اینترنت و همچنین محدود بودن حجم بسته‌های اینترنتی شانس استفاده از خدمات بسیار عالی آی‌کلود را از دست می‌دهیم.

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید، در این مقاله سعی داشتیم که 5 دلیل قانع کننده را خدمتتان ارائه کنیم که نشان می‌دهند خرید آیفون‌های اپل حداقل در ایران انتخاب مناسب و درستی محسوب نمی‌شود. سعی داشتیم که تنها به دلایل اصلی و حائز اهمیت موجود اشاره کنیم و از موارد جزئی‌تر صرف نظر به عمل آوریم. به نظر شما با وجود تمام این تفاسیر، خرید آیفون‌های گران قیمت اپل همچنان انتخاب مناسبی است؟

منبع:www.shabakeh-mag.com

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۲۳
sadegh ghadami

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی