وبلاگ رسمی صادق قدمی

جمعه, ۲۳ مهر ۱۳۹۵، ۰۹:۴۵ ب.ظ

۰

شرکت «ام تی ان» آفریقای جنوبی که دنبال خارج کردن 1.1 میلیارد دلار درآمدش از ایران پس از رفع تحریم‌هاست، در یک شرکت درخواست آنلاین خودروی ایرانی 22 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، بلومبرگ طی گزارشی نوشت: گروه ام تی ان، شرکت ارتباطاتی راه دور آفریقای جنوبی با سرمایه گذاری 22 میلیون دلاری در یک شرکت درخواست آنلاین خودروی ایرانی موافقت کرده است. این شرکت، نخستین شرکتی است که  برنامه تلفن هوشمند در زمینه درخواست خودرو در ایران به راه انداخته است.

این اقدام، حضور این اپراتور تلفن همراه را که بدنبال توافق هسته ای و برداشته شدن تحریم ها علیه ایران، به دنبال خارج کردن 1.1 میلیارد دلار درآمدش از کشور است، تقویت خواهد کرد.

برت گوسچن، مدیر ارشد اجرای ام تی ان در ماه آگوست گفته بود، انتقال این مبلغ به علت نبود رابطه میان ایران و بانک‌های بین‌المللی حداقل 5 ماه به طول می‌انجامد.

شهرام شاهکار، مدیر ارشد اجرایی اسنپ، شرکت درخواست آنلاین خودرو در ایمیلی در پاسخ به بلومبرگ گفت: این سرمایه به ما اجازه می دهد که به سرعت خدمات خود را از تهران به سایر شهرها گسترش دهیم.

ام تی ان مستقر در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی این مبلغ را به شرکت «گروه ایران اینترنت» مالک این برنامه که در شرکت های نوپا و تجارت الکترونیک سرمایه گذاری می کند، انتقال خواهد داد.

شرکت ام تی ان 49 درصد سهام شرکت ایرانسل، دومین اپراتور تلفن همراه در ایران را در اختیار دارد. ایرانسل یکی از 22 بازار سرمایه گذاری ام تی ان در غرب آسیا و آفریقا به شمار می رود.

شرکت ایران اینترنت، مالکیت شرکت‌های تجارت الکترونیکی اسنپ، فروشگاه اینترنتی بامیلو و سایت زودفود، سفارش آنلاین غذا در رستوران های تهران را بر عهده دارد.

به گفته مدیر اجرایی اسنپ، از زمانی که در 2 سال قبل فعالیت خود را آغاز کرد، تاکنون 500 هزار مشترک و 10 هزار راننده دارد.

شاهکار از ارائه جزئیات درآمدی و سود این شرکت خودداری و تنها خاطرنشان کرد: تمرکز این شرکت بر این است که دایره خدمات خود را به دیگر شهرها گسترش دهد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۲۳
sadegh ghadami

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی