وبلاگ رسمی صادق قدمی

يكشنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۵، ۰۲:۱۰ ب.ظ

۰

وزیر ارتباطات ایران به تغییر نرخ بسته‌های اینترنت اپراتورهای تلفن همراه و کارشکنی اپراتورها در طرح ترابردپذیری واکنش نشان داد. از زمان آغاز اجرای طرح ترابردپذیری تا کنون اخباری مبنی بر کارشکنی برخی اپراتورها در این طرح منتشر شده است.

طرح ترابردپذیری تلفن همراه از زمان اجرایی شدن تا کنون واکنش‌های بسیاری را در پی داشته است. گزارش‌هایی منتشر شده مبنی بر اینکه اپراتورهای تلفن همراه در زمینه ترابرد مشترکان به اپراتورهای دیگر همکاری لازم را انجام نمی‌دهند. به عنوان مثال گفته می‌شود یکی از اپراتورها حق ترابردپذیری را برای اپراتورهای مجازی در نظر نگرفته که کاملاً بر خلاف قوانین است.

وزیر ارتباطات ایران در خصوص این طرح گفت:

مشترکان تلفن همراه می‌توانند از طریق طرح ترابردپذیری اپراتور خود را با توجه به سه فاکتور کیفیت، سرعت و تعرفه انتخاب کرده و شماره تلفن همراه خود را نیز حفظ کنند و اجباری به ادامه استفاده از یک اپراتور نیست.

وزیر ارتباطات: ابزار مقابله با کارشکنی اپراتورها در طرح ترابردپذیری را در اختیار داریم

محمود واعظی ادامه داد:

هفته گذشته کمیته ویژه‌ای در رگلاتوری تشکیل شد تا مسئله کارشکنی اپراتورها پیگیری شود. در این کمیته نمایندگانی از هر اپراتور حضور داشتند و موانع را به صورت میدانی بررسی کردیم. در صورتی که در اجرای این طرح با کارشکنی روبرو شویم مطمئناً با آن برخورد خواهیم کرد و ابزار مقابله با این کارشکنی‌ها را نیز در اختیار داریم.

وی در مورد تعرفه اینترنت اپراتورهای تلفن همراه نیز اظهار کرد:

وزارت ارتباطات بر رعایت سقف تعرفه مصوب کمیسیون تنظیم مقررات نظارت دارد اما اپراتورها در تعیین تعرفه بسته‌ها مختارند و این تعرفه بر اساس بازار رقابتی اپراتورها مشخص می‌شود. اگر اپراتوری از سقف تعرفه مصوب خارج شود قطعاً به آن رسیدگی می‌کنیم.

همچنین وزیر ارتباطات هرگونه رقابت تخریبی از سوی هر یک از اپراتورها را محکوم کرد. واعظی در پایان به اجرای طرح رجیستری اشاره کرد و گفت که این طرح فعلاً در مراحل مقدماتی است و هنوز نتایج آن استخراج نشده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۱۱
sadegh ghadami

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی