وبلاگ رسمی صادق قدمی

سه شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۴۸ ق.ظ

۰

آیا نور موبایل باعث کوری می‌شود؟

سه شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۴۸ ق.ظ

یک چشم‌پزشک گفت: گوشی‌های موبایل هیچ اشعه‌ای از خود ساطع نمی‌کنند.

 به نقل از ایسنا، جمشید وفا اظهار کرد: امروزه به دلیل استفاده زیاد از گوشی‌های موبایل همواره با سئوالاتی از این دست مواجه هستیم که آیا استفاده از گوشی موبایل باعث آسیب رساندن به چشم می‌شود؟ در پاسخ به این سئوال باید همواره اشاره کرد که موبایل ها هیچ اشعه‌ای از خود تولید نمی‌کنند که به چشم صدمه بزنند. اگرچه استفاده از موبایل می‌تواند باعث خستگی چشم و سوزش آن شود ولی نمی‌تواند به چشم آسیب جدی برساند و اینکه استفاده طولانی مدت از گوشی‌ها به هیچ عنوان باعث کوری چشم‌ها نمی‌شود.

این متخصص چشم‌پزشک افزود: موبایل نیز مثل هر وسیله نورانی از جمله شمع از خود نور و روشنایی تولید می‌کند ولی نمی‌توان گفت که گوشی‌های موبایل ساطع‌کننده امواج خطرناک برای چشم باشند.

وی با اشاره به اینکه ممکن است افراد بیش از حد از موبایل خود استفاده کنند و این به نوبه خود به چشم‌ها آسیب برساند، اظهار کرد: استفاده بیش از حد از گوشی‌های موبایل می‌تواند باعث خستگی و سوزش و یا علایم دیگری شود ولی کمتر پیش می‌آید که فرد را دچار کم شدن دید و یا به اصطلاح ضعیفی چشم کند.

وفا در این خصوص ادامه داد :یکی از عمده دلایل اصلی که باعث ضعیف شدن چشم محسوب می‌شود جنبه وراثتی بودن، ضعیف بودن چشم و همچنین جنس چشم است که مشخص‌کننده این است که فرد تا چه میزان توان دیدن دارد.

وی تصریح کرد: اگر چه استفاده از گوشی‌های موبایل آسیب جدی به چشم‌ها نمی‌زنند اما بهتر است افراد مدت زمان کمتری را صرف استفاده از این وسیله کنند تا چشم‌ها دچار خستگی و سوزش نشوند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۲۶
sadegh ghadami

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی