وبلاگ رسمی صادق قدمی

پنجشنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۴، ۰۱:۰۱ ب.ظ

۰

اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام یکی از اپلیکیشن‌های پرطرفدار هم در میان کاربران ایرانی و هم در میان کاربران سایر کشورهای دیگر است. اما در این مطلب آموزشی می‌خواهیم هشدار امنیتی به کاربران ایرانی بدهیم.

شاید بسیاری از شما در سایت‌های مختلف و همچنین در گروه‌ها و کانال‌های خود تلگرام با تبلیغی با عنوان «هک واقعی تلگرام» روبه‌رو شده باشید، که در این تبلیغ ادعا می‌کنند تنها با دانستن شماره تلفن همراه می‌توانند تلگرام را هک کنند و به پیام‌ها دسترسی داشته باشند. این ادعا دروغی بیش نیست و هک تلگرام بدون داشتن کد ۵ رقمی که برای شما ارسال می‌شود، امکان‌پذیر نمی‌باشد. پس گول این تبلیغات را در فضای مجازی نخورید.

ما به شما توصیه می کنیم به هیچ عنوان با این افراد سودجو همکاری نکنید، چرا که اگر با این افراد سودجو همکاری کنید، خود شما اولین قربانی هستید. در چنین مواقعی که این‌گونه تبلیغات را از افراد سودجو دریافت می‌کنید، کافی است حتما روی گزینه "report spam" کلیک کنید تا تلگرام این افراد را شناسایی کند و اکانت آن‌ها را بلاک کند.

با فعال کردن سیستم "two-step verification" امنیت اکانت تلگرام خود را بالا ببرید و خیالتان راحت باشد که در این صورت امکان نفوذ به اکانت شما وجود ندارد، چرا که با فعال کردن این سیستم برای هر ورود به تلگرام نیاز است تا علاوه بر وارد کردن رمز عبور خود، کد ۵ رقمی را که برای شما اس‌ام‌اس می‌شود وارد کنید.

برای فعال کردن سیستم "two-step verification" کافی‌ست به قسمت تنظیمات اپلیکیشن تلگرام بروید وارد بخش "Privacy and Security" شوید و در قسمت "Security" گزینه "two-step verification" را انتخاب کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۰۱
sadegh ghadami

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی