وبلاگ رسمی صادق قدمی

سه شنبه, ۸ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۱۹ ب.ظ

۰

پیشنهادات جستجو  (search suggestions ) در فایرفاکس

تعدادی از موتور های جستجو (مانند یاهو، گوگل، بینگ و غیره) پیشنهادهای جستجو (search suggestions ) را ارائه می دهند ،که مبنای آن جستجوهایی است که دیگر افراد انجام داده اند و  مرتبط با کلمه یا کلماتی است که  شما وارد (جستجو )می کنید.

وقتی پیشنهادات جستجو فعال باشد ،متنی که شما در جعبه جستجو تایپ می کنید به موتور جستجو فرستاده می شود که کلمات را آنالیز می کند و یک لیست از جستجوهای مربوطه را نمایش می دهد

1

پیشنهادات جستجو ((Search Suggestions چگونه کار می کند

 اگر  یک پیشنهاد جستجو  را مشاهده کردید که با آنچه جستجو می کنید مطابق بود با کلیک بر روی آن ، نتایج مورد جستجوی شما را نمایش می دهد. با این کار می توان در زمان صرفه جویی کرد و  با تایپ کردن کمتر به شما در پیدا کردن آنچه در حال جستجو هستید  کمک می کند.

با فعال سازی پیشنهادهای جستجو ( (search suggestion)   کلمات کلیدی که شما در فیلد جستجو تایپ می کنید به موتور جستجوی پیش فرض فرستاده می شود (مگر آنهایی که به صورت URL یا hostname ظاهر شوند). موتور جستجوی پیش فرض ممکن است آن اطلاعات را بر حسب  شروط سیاست خصوصی (private policy) جمع آوری کند ، البته ممکن است کاربران  در مورد این اطلاعات جمع آوری شده نگران باشند به همین دلیل ممکن است آنها تمایل نداشته باشند که search suggestions  را فعال کنند. پیشنهادات جستجو به طور پیش فرض  در مود private browsing غیر فعال است ، و شما  برای فعال کردن آن در این مود باید آن را در پنجره private browsing فعال کنید.

فعال و غیر فعال سازی پیشنهادات جستجو

پیشنهادات جستجو (Search Suggestions)  می تواند با تیک دار کردن یا برداشتن تیک باکس  Provide search suggestions در بخش  جستجوی (search) ،   تنظیمات فایر فاکس  (options )در هر لحظه فعال و غیر فعال شود.

مراحل انجام کار:

  • مطابق تصویر ابتدا بر روی سه خط در بالا سمت راست مرورگر کلیک نمایید.
  • در منوی ظاهر شده options  را انتخاب کنید.
  • در صفحه باز شده از آیکن های سمت چپ بر روی آیکن search کلیک کنید تا تنظیمات آن در صفحه نشان داده شود.
  • حال گزینه ی Provide search suggestions را تیک دار کنید.

2

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۰۸
sadegh ghadami

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی